Trening siłowy dla osoby początkującej

Właściwe przygotowanie oraz uzbrojenie się w niezbędną wiedzę jest niezbędne do rozpoczęcia efektywnych treningów siłowych. Dowiedz się, jak i co ćwiczyć, aby zapewnić sobie dobry start.

Mówi się, że początki zawsze są trudne. W końcu zaczynanie czegoś od zera zawsze wiąże się z pewną dozą niepewności. Czy jest to coś złego? Oczywiście, że nie, a zapoznanie się z właściwymi wskazówkami może znacznie ułatwić nam rozpoczęcie przygody z treningiem siłowym. Wiele osób sądzi, że polega on po prostu na podnoszeniu ciężkich hantli oraz sztang. Jest to jednak mit. Aby ćwiczenia z obciążeniem przyniosły upragniony efekt, należy się do nich odpowiednio przygotować oraz wzbogacić się o wiedzę, jak wykonywać je prawidłowo. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że nasz trening jest nie tylko efektywny, ale i bezpieczny.

Jak przygotować się do treningu siłowego?

Podstawą przygotowania się do treningu siłowego jest przede wszystkim wyznaczenie sobie celu. Ćwiczenia z obciążeniem mogą zapewnić wiele odmiennych efektów, dlatego też tak ważne jest zdefiniowanie własnych potrzeb. Jakie mięśnie chcemy wzmocnić? Którą partię uwydatnić? To niezwykle ważne, ponieważ to właśnie na tej podstawie ustalony może zostać plan treningowy, czyli kolejny, niezwykle ważny etap przygotowania.

Co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim określenie rodzaju ćwiczeń wraz z częstotliwością ich wykonywania. Spora część początkujących osób zastanawia się z pewnością, jak wykonać taką rozpiskę. Możemy zrobić to sami, wspierając się wskazówkami, jakie z łatwością znajdziemy na sprawdzonych blogach fitnessowych. Warto też zastanowić się nad ustaleniem planu z trenerem. Wiele siłowni oferuje swoim klientom taką usługę.

O czym jeszcze warto pamiętać, kiedy zaczynamy trenować z obciążeniem? Oto kilka ważnych wskazówek:

  • przed każdym treningiem zrób rozgrzewkę, rozciągnij mięśnie
  • obciążenie dobieraj do indywidualnych potrzeb oraz możliwości
  • zadbaj o odpowiednią dietę

Jak ćwiczyć z obciążeniem?

Istnieje wiele rodzajów ćwiczeń z obciążeniem. Warto jest łączyć je ze sobą podczas treningu. Pozwala to zarówno urozmaicić aktywność, zaangażować więcej mięśni, jak i zwiększyć efektywność naszego wysiłku.

Jeśli mieliśmy dłuższą przerwę lub dopiero zaczynamy pracę nad budową mięśni, warto będzie zacząć od treningu ogólnorozwojowego. Jego zaletą jest to, że łączy w sobie ćwiczenia angażujące wszystkie partie mięśniowe, budując je równomiernie. Pozwala to także na ich adaptację do nieznanego im wcześniej wysiłku. Trening ten wykonywać można zarówno z hantlami, jak i używając jedynie własnego ciężaru. W celu przeprowadzenia efektywnej sesji ćwiczeniowej warto połączyć ze sobą serie aktywności takich jak:

  • przysiady ze sztangą
  • prostowanie sztangi na ławce poziomej
  • klasyczne pompki
  • podciąganie na drążku
  • uginanie ramion z hantlami
  • skłony tułowia na ławce skośnej

Kiedy chcemy jednak skupić się na konkretnych partiach mięśniowych, dobrze jest postawić na klasyczny trening siłowy. Odpowiednie ćwiczenia pozwą budować każdy mięsień, nad którym chcemy popracować. Tutaj należy postawić przede wszystkim na intensywność oraz systematyczne zwiększanie obciążenia podczas kolejnych treningów.

By |2019-08-14T21:21:39+00:00Sierpień 14th, 2019|Bez kategorii|0 Comments

About the Author: